söndag 16 december 2012

Systemkamera - en ny värld!?

Jag har precis bestämt mig för att köpa en systemkamera och är ganska säker på vad det blir för en modell. Då jag bara haft kompaktkameror förut så blir det en hel del att lära sig. Det blir att läsa på och så klart att FOTA massor.

Den senaste tiden, senaste året, har jag fotat mest med min iPhone och ja, vad ska man säga, det blir riktigt bra bilder ibland men av de ca 2000 bilder jag tagit med den så är det bara en handfull som blivit riktigt bra och det känns som rena turen.

Nu blir det andra bullar. Har jag en riktig kamera så är det nog fotografen som är mindre bra om bilderna blir dåliga.

Jag får väl börja bilderboken med ett foto från iPhone men sedan får det bli i undantagsfall. Syftet med bilderboken är att jag skall dokumentera det jag lärt mig om kameran och fotografering och kanske t.o.m. bli bättre genom att skriva om det. Repetition är bra!

Jag har höga förväntningar på mig själv men det viktigaste känns ändå att det skall vara roligt - kanske en ny värld, vi får se.